Nöbetçi Eczaneler
ECZ
 
MERKEZ'da Bugün 24.09.2017

  MADEN

  ŞİFA

 
Eczane Adresleri




     Dünya Yürüyüş GünüFiziksel Aktivite ve Sağlığımız
 
Resim
Dünya Yürüyüş Günü Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız

   Metin Boyutu : 11 Punto 13 Punto 15 Punto 17 Punto Tarih : 12.10.2011 00:53:15


Dünya Yürüyüş Günü

Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız

 

         Sağlıklı bir yaşamın sürdürülmesi ve yaşam kalitesinin arttırılmasında, hastalıklardan korunmak için alınabilecek koruyucu sağlık tedbirleri çok önemlidir. Sağlığın korunmasında ve hastalıkların önlenmesinde yeterli ve dengeli beslenme temeldir. Beslenme, fiziksel ve zihinsel performansı etkileyen önemli bir etkendir. Sağlık için beslenme kadar düzenli egzersizde büyük önem taşır. Yeterli ve dengeli beslenen bir kişi, düzenli egzersizde yaptığında pek çok sağlık riskini ortadan kaldırabilmektedir.

         Fiziksel aktivite günlük yaşam içerisinde kas ve eklemlerimizi kullanarak enerji tüketimi ile gerçekleşen, kalp solunum hızını arttıran ve farklı şiddetlerde yorgunlukla sonuçlanan aktiviteler olarak tanımlanmaktadır. Yürümek, koşmak, sıçramak, yüzmek, bisiklete binmek, çömelmek-kalkmak, kol ve bacak hareketleri, baş ve gövde hareketleri gibi aktiviteler fiziksel aktivite olarak kabul edilebilir

       Fiziksel hareketsizlik dünya genelindeki ölümlerin dördüncü önde gelen risk faktörü olarak belirlenmiştir. Sağlık Bakanlığı’nın ‘Sağlıklı Beslenelim, Kalbimizi Koruyalım’ araştırma raporuna göre toplum genelinde düzenli olarak fiziksel aktivite yapanların tüm toplum için oranının %3.5 düzeyinde olduğu görülmüştür. Toplumun %96.5’i düzenli olarak fiziksel aktivite yapmamaktadır.           

       Sağlık bakanlığınca, yaşam kalitesini düşüren ve tüm dünyada hızla artan hastalıklardan bir tanesi olan obezitenin önlenmesine yönelik "Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı" hazırlanarak 2010 yılında yayınlanan Başbakanlık genelgesiyle yürürlüğe girmiştir.Bu çerçevede tüm kurumların işbirliği ile faaliyetler gerçekleştirilmektedir.Konuyla ilgili özel günlerin kutlanması da , vatandaşlarımızın farkındalığını arttırmayı hedeflemektedir.Dünya yürüyüş günü’ bu özel günlerden birisidir.Düzenli olarak yapılacak bir yürüyüş,fiziksel aktivite sayesinde sağlığı tehdit eden birçok riskten korunmak mümkündür.

        Önemli bir sağlık sorunu olan şişmanlık giderek artmakta ve koroner kalp hastalığı, diyabet gibi hastalık riskleri oluşturmaktadır. Kilo kaybının enerji sınırlaması ve fiziksel aktivitenin arttırılmasıyla sağlanması daha kolay ve etkilidir.

         Yüksek kan basıncı (tansiyon),  kalp krizi ve böbrek yetmezliği gibi hastalıklara yakalanma riskini 2-3 kat arttırmaktadır. Düzenli fiziksel aktivite ile tansiyon kontrolü sağlanarak bu hastalıkların riskleri azaltılabilmektedir.

          Düzenli fiziksel aktivite kolesterolü düşürerek kolesterol yüksekliğine bağlı olarak koroner kalp hastalığı riskini azaltmaktadır.

          Düzenli fiziksel aktivite insülin aktivitesinin kontrolüne ve kan şekerinin düzenlenmesine yardımcıdır. Yaşın ilerlemesine bağlı şeker hastalığına yakalanma riski aktif kişilerde % 20 veya daha fazla azalmaktadır.

          Kanser ölüm nedenlerinin başında gelmektedir. Egzersizin en güçlü koruyucu etkisi %40-50 oranında kolon kanseri riskini azaltmaktadır. Akciğer kanserini ise sigara ve diğer yaşam tarzı değişikliklerinden sonra %40 oranında riskin azalmasını sağlamaktadır.

            Koroner kalp hastalığı ve inme riskinin fiziksel aktivitesi fazla olan kişilerde daha düşük olduğu görülmektedir. Kas ve kemiklerin kuvveti ,eklemlerin esnekliği; koordinasyon, denge ve hareket çevikliği için önemlidir. Bütün bu özellikler yaşla birlikte önemli derecede azalmaktadır. Bu durum fiziksel aktivite düzeyindeki azalma ile yakından ilişkilidir. Özellikle kadınlarda yaşlandıkça osteoporozla birlikte kemik kırıkları (bilek, omur ve kalçada) görülme riski artmaktadır. Kemik mineral yoğunluğunda artış, çocukluk ve adölesan dönemimde yapılan egzersizlerle örneğin; yürüyüş, koşu, tenis vb. gibi egzersizlerle sağlanmaktadır.

 

 

HER YETİŞKİN 30 DAKİKA veya DAHA FAZLA ORTA DÜZEY AKTİVİTEYİ HAFTANIN HEMEN HER GÜNÜ YAPMALIDIR.

 

DÜZENLİ EGZERSİZ VE YETERLİ VE DENGELİ BESLENME, SAĞLIKLI YAŞAMIN VAZGEÇİLMEZ UNSURLARINDANDIR.

 

 

 

 



 
Yazdır
 Yukarı Çık
Tarih : 12.10.2011 00:53:15

 

 

 

mobil porno


Anket
 

   Aile Hekiminizden Memnun musunuz?

    
    
    
    

     
 
 
 
 
sol_inc

 

Amasya Saglik Mudurlugu- Amasya